A Miitt.hu társkereső és programszervező közösség magazinja. Tovább a Miitt.hu-ra

Regisztráció Élő felhasználói profilod majd előfizetés után jön létre.

A Miitt.hu közösségi oldalra kizárólag egyedülállók jelentkezhetnek!

Erre a címre küldjük a regisztrációt megerősítő aktivációs linket.
Férfi
Regisztrációd aktiválása után bepillanthatsz az oldal működésébe. Ahhoz, hogy használni tudd az oldal szolgáltatásait, lásd az összes tagot, és jelentkezhess programokra, választanod kell egy előfizetési csomagot.
Regisztráció Facebook fiókkal
Regisztráltál már nálunk? Ha igen, bejelentkezhetsz!
Mégse
2021.03.17 ● Tippek

Odavagyunk rendesen. Hatékony, gyors segítség szorongás ellen!

Szerző: Pirchala Berta

Bár a Miitt.hu szingli közösség vezetőjeként többnyire a társkeresés és a randizás témájáról írok, most másról lesz szó. Ahogy sorra írják át a reményeinket a járvány és a példátlan korlátozások, egyre többen fáradnak el lelkileg, szinglik és párban élők egyaránt. Az egyedülállókat különösen keményen érinti a társas érintkezések beszűkülése és az egyre terjedő kollektív és egyéni szorongás. Ismerkedni, randizni pedig nem lehet egy pánikroham közepén.

Bevallom, engem is kezd bedarálni a korlátozás és az ezzel járó hisztéria, szorongás, feszültség és társai. Nagyon nehéz így koncentrálni, pedig vannak feladatok bőven, sőt, lelkesítő új tervek is. Csak hát, van, hogy azon kapom magam, hogy a még nyitva tartó barkácsáruház cikkét olvasgatom, hogy hogyan kell magas ágyást készíteni, pedig nincs is kertem.

Elfáradtam, elfáradt a figyelmem is. Nehéz fókuszálni. Kezdek úgy viselkedni, mintha komoly figyelemzavarom lenne. A személyes találkozókon kívül nem nagyon tölt semmi. Békeidőben én vagyok a kiegyensúlyozott egyedüllét királynője. Imádok magam lenni. Gondolkodni, ábrándozni, olvasni tervezni, sétálni, akár étterembe is beültem és utaztam is egyedül, amíg lehetett. Most meg még nekem is nehéz. El se tudom képzelni, hogy annak, akinek nagyobb igénye van a rendszeres társas érintkezésre, vagy sokkal rosszabb a monotónia tűrése (bár abban én sem vagyok élen) az most mit kezd magával. Ha erre még rádobunk egy-két otthon tanulós kisiskolást, meg egy házastársat, aki retteg, hogy megbetegszik, vagy, ne adj Isten, egy rossz párkapcsolatot...

Igaz, a más nyomora az én nyomoromat nem enyhíti, inkább csak tol rajta egyet, mert ugyan, milyen energiák vibrálhatnak körülöttünk, amikor ilyen sokaknak sz@r egyszerre.

Most az egyetlen hatékony módszerem a „visszalépés a pillanatba”.

A szorongást az elképzelt negatív jövő előrevetítése, átélése okozza itt. Ezért kell a visszalépés a valóságba. A múltból is ki kell kászálódni, a jövőből pedig vissza kell lépni ide, a Mostba.

HOGYAN?

1. Felismerem, hogy szorongok. (valószínűleg valami fedőtevékenységgel leplezem - magas ágyás tervezés nem létező kertbe, mértéktelen evés, alkohol fogyasztás, felesleges online vásárlás, céltalan közösségi média fogyasztás, végtelen sorozatnézés, kényszeres takarítás, ...stb.)

2. Mély levegőt veszek! 1-2-3-4 be, 1-2-3-4-(5) ki, és ezt még párszor.

3. Felteszem a kérdést: Mi van itt és Most? Nem a politikában, nem a világgazdaságban, nem a munkaerőpiacon, vagy az oktatásban, egészségügyben, hanem itt, ahol épp vagyok, a térnek és időnek ezen a pici pontján.

Az itt és mostban BÉKE van. Kényelmes kanapé, fűtés, biztonságos tető a fejem felett, teli hűtőszekrény, iható víz a csapból, forró zuhany, barátok egy telefonhívásnyira, működő wifi, munka, egészség, napsütés, érkező tavasz... Minden rendben. Itt és most, ebben a pillanatban békesség és bőség van.

4. Tudatosítom, hogy itt és most nincs harc és küzdelem. Most nem kell "fight or flight" (harcolj, vagy fuss) módban lenni. Minden rendben, és bár nem tudhatom, mi lesz holnap, az elmúlt sokezer pillanatban végig béke volt. Ott és akkor, és most itt is. Figyelek rá, hogy mélyen lélegezzek tovább, amíg sorra veszem mindazt, ami rendben van, és közben ellazulnak az izmaim.

Mindig épp MOST van, és MOST épp minden oké.

Sőt! Ez a tavaszi napsütés valami mámor!

Bizonytalan körülmények közt az időnként rád törő szorongás normális. Ez az egyszerű gyakorlat segíthet, hogy ne uralkodjon el rajtad a pánik. Amikor már alig kapsz levegőt a szorongástól, azonnal elő tudod kapni. Ingyen van, bárhol gyakorolható, bármennyiszer. Nincs káros mellékhatása. Minél többször végzed el, annál könnyebben észreveszed, amikor feszült vagy, és automatikusan beugrik majd, hogy itt az idő lélegezni és nézőpontot váltani. Amikor csak a pillanatra koncentrálsz, meg is lepődhetsz, hogy a problémák mellett milyen nagyon sok minden rendben van az életedben, amiért hálás lehetsz.

Próbáld ki a gyakorlatot, bajod nem lehet belőle! Én veled vagyok!

Iratkozz fel a Miitt.hu hírlevelére, és töltsd le INGYEN a gyakorlati tesztet, amivel képet kaphatsz, mivel tudsz javítani az esélyeiden a társkeresésben:

Tetszett? Oszd meg másokkal is!

Hozzászólások

Szórakozz, Ismerkedj a MIITT.hu közösségben!

Regisztrálj:

Legyél a barátunk: facebook.com/miitt.hu