A Miitt.hu társkereső és programszervező közösség magazinja. Tovább a Miitt.hu-ra

Regisztráció Élő felhasználói profilod majd előfizetés után jön létre.

A Miitt.hu közösségi oldalra kizárólag egyedülállók jelentkezhetnek!

Erre a címre küldjük a regisztrációt megerősítő aktivációs linket.
Férfi
Regisztrációd aktiválása után bepillanthatsz az oldal működésébe. Ahhoz, hogy használni tudd az oldal szolgáltatásait, lásd az összes tagot, és jelentkezhess programokra, választanod kell egy előfizetési csomagot.
Regisztráció Facebook fiókkal
Regisztráltál már nálunk? Ha igen, bejelentkezhetsz!
Mégse
2018.02.19 ● Vélemények

Tényleg minden 3. férfi összebújna egy robottal?

Szerző: Pirchala Berta

Társkeresőként naponta olvashatsz a médiában kutatási anyagokat ismerkedés témában, azonban úgy tűnik, egy-egy felmérés tanulsága gyakran attól függ, hogy ki rendeli meg. A nagy, nemzetközi társkereső szolgáltatások által rendelt, vagy általuk készített felmérések (pl. Match.com, Tinder) gyakran az ő üzleti céljaikat támogatják, míg független kutatások nem ritkán ellenkező következtetésekre jutnak. Sokszor a megjelenő cikkekben nem elég részletes a kutatás metódusának leírása, és ezért az olvasónak nehéz kiigazodnia az ellentmondó eredmények közt.

Az már nem újdonság, hogy számos weboldal és cikk jelenik meg, ahol állítólag az öt, vagy tíz legjobb társkeresőt mutatják be, és általában látványosan nagy csillagokkal is jelzik a sorrendet. Ezek szinte kivétel nélkül fizetős oldalak, amelyek megkeresik a társkereső szolgáltatókat, és pénzt kérnek a helyezésekért. A sorrend nem a felhasználók véleményét mutatja, sokkal inkább azt, hogy mely szolgáltatók tudják és hajlandóak kifizetni a szabott árat a kétes helyezésért. Szerencsére, a tájékozott Internet böngészők rutinosan ugorják át az ilyen hirdetéseket.

De mi a helyzet a felmérésekkel, ahol valódi adatok is vannak? Mire érdemes figyelni felmérések eredményének olvasásakor?

Egy kutatás közlésekor egyértelműnek kell lennie, hogy ki készítette, kinek a megbízására, hány embert kérdezett, és mi alapján válogatta a megkérdezettek csoportját. Legjobb, ha az eredeti kutatás forrása is szerepel az írásban, és érdemes  venni a fáradtságot az elolvasására.

Jó tudni, ki rendelte meg és fizette, vagy készítette a kutatást, és elővenni a józan észt is, mielőtt bedőlnénk a fentihez hasonló hangzatos címeknek.

Befolyásolhatja az adatokat az, hogy az emberek egy felmérés során hajlamosak egy kérdésre nem azt válaszolni, ami igaz, hanem azt, aminek fényében jó színben tűnhetnek fel, önmaguk előtt is. Különösen igaz ez olyan jellegű kérdésekre, amik nem tényekre vonatkoznak. hanem lehetőségekre, például valaki megtenne-e valamit.

2018. év elején jelent meg egy kutatás, melyben a megkérdezett amerikai online társkereső felhasználók arról nyilatkoztak, szexelnének-e egy robottal. A megkérdezett férfiak 37 százaléka (!) 3 férfiból 1, és a nők 15 százaléka jelentette ki, hogy szexelne robottal.
Nem vagyok benne olyan biztos, hogy a megkérdezett férfiak több mint egyharmada vajon tényleg bemenne a szexrobot boltba venni vagy kölcsönözni egy ilyen robotot. Bevállalósnak lenni trendi, de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy bevállalósak is vagyunk.

A többi már csak egy kis matek. Amikor bármely témában valaki egy 30%-ot említ, az gyakran nem is olyan nagy tömeg, nem minden harmadik ember, aki szembejön az utcán, csak az adott kutatott csoport egyharmada, és ez a csoport is lehet, hogy a lakosságnak csak icipici részét teszi ki.

Például, a megkérdezett 199cm feletti magasságú, brazil, buddhista zsokék 50%-ának véleménye, vagy viselkedése akármiben is megegyezik, az nem azt jelenti, hogy az emberek felére igaz lesz a megállapítás, szerte a világon, akár Magyarországon is.

Egy kis utánagondolás sosem árt, ha statisztikákat olvasol.

Mellesleg a fenti szexrobotos kérdésnél összesen 5000, egy adott online társkeresőt használó amerikait kérdeztek meg. Az USA lakossága több mint 320 millió! Ez olyan, mintha a 9,7 millió magyarból csak 153 olyan embert kérdeznénk, aki egy adott típusú társkereső szolgáltatás felhasználója. A fentiek tanulsága alapján egyáltalán nem biztos, hogy a budapesti szexrobot bolt nyitása jelen körülmények közt tuti üzlet.

Sokkal könnyebb dolgod van, ha egy felmérés nem bemondás alapján, hanem mérhető adatokból készül.

Mi is készítettünk egy mini felmérést közel egy éve a Miitt.hu felhasználóinak viselkedésről, de mi tény adatokból:

2018. januárban az átlagosan 520 érvényes tagsággal rendelkező Miitt tagnak a 80%-a járt a hónapban közösen szervezett 75 program legalább egyikére, de sokan többre is. Tehát a Miitt Közösség tagjainak 80% nem levelezik, vagy ül és vár, hanem személyesen ismerkedik, akár hetente többször is. (Ez pont fordítva van a Tinder felhasználóknál, akiknek kb. 80%-a sohasem találkozik személyesen.) A programokon megjelentek közül 32% járt 1 eseményen 32% vett részt 2-3 eseményen és 36% vett részt legalább 4, vagy több programon a hónapban. (voltak akik több mint 10 eseményen is ott voltak)

ÉRDEKESSÉG: Január hónapban a Miitt tagok 17 ingyenes eseményből is válogathattak, ami hetente több mint 3 ingyenes ismerkedős programot jelent. Januárban a közösen szervezett események egyharmada, egészen pontosan 24 program kulturális esemény volt. (a többi sport, játék és kötetlen szórakozó programok mellett) Ez több mint 4 kultur program hetente! 

Jól látszik tehát, hogy a Miitt tagok kultúrakedvelők, különösen aktívak, készek megadni maguknak és másoknak az esélyt a személyes ismerkedésre és a társtalálásra. Szívesen szórakoznak együtt, igényes programokon, akár hetente többször is.

Ezek majdnem pont egy éves adatok, és összevetve a most téli számokkal a helyzet mit sem változott, sőt közös kirándulások és túrák terén 2019-ben komoly fekjlődésnek nézünk elébe.

Hagyd a robotokat! Gyere és csatlakozz ehhez a valódi, aktív csapathoz, és ellenőrizd le a statisztikánkat élőben!

Naponta találkozhatsz személyesen 100% valódi emberekkel, klassz programokon.

Kattints és teszteld a valóságot!

Tetszett? Oszd meg másokkal is!

Szórakozz, Ismerkedj a MIITT.hu közösségben!

Regisztrálj:

Legyél a barátunk: facebook.com/miitt.hu